🐕 بیماری های سگ

پیشگیری از آبستنی در گربه

آبستنی گربه چیست؟

هستند کسانیکه با درخواست جلوگیری و پیشگیری از آبستنی در گربه شان به دامپزشک مراجعه می‌کنند و توانایی نگهداری گربه آبستن را ندارند. این درخواست می‌تواند به دلایل گوناگونی مطرح شود، از دلایل اجتماعی و کمبود جا در زندگی آپارتمانی امروزه گرفته تا دلایل روحی و روانی.

در برخی مواقع این درخواست ریشه در رفتارهای خودسرانه و خطرناک و ناهنجار گربه نر یا ماده در محیط بیرون و پیاده‌روی داشته و صاحب دام تمایل دارد حیوانی مطیع و آرام را داشته باشد.

پیشگیری از آبستنی در گربه به روش‌های مختلفی قابل انجام است:

  • اخته کردن گربه نر
  • عقیم سازی گربه ماده
  • استفاده از قرص‌های ضدبارداری

توجه داشته باشید که در برخی مواقع نباید گربه ماده را عقیم کرد:

گربه را قبل از سه ماهگی اخته نکنید.
از عقیم سازی گربه ماده در طول دوره فحلی جدا بپرهیزید چرا که به دلیل بالا بودن سطح هورمون‌های جنسی در خون و در نتیجه پرخونی اندام‌های جنسی، احتمال خونریزی شدید و تلف شدن بالا می‌باشد.
دامپزشکان خصوصاً در بعد از چهار هفتگی آبستنی از عقیم سازی گربه آبستن امتناع می‌کنند. البته چنانچه لگنچه بطور مادرزادی ناهنجاری داشته باشد چاره ای به جز عقیم کردن در دوره آبستنی نیست.

داروهای مورد استفاده برای پیشگیری از آبستنی در گربه

  • مژسترول استات
  • مدروکسی پروژسترون استات
  • پرولیژستونل

بیشتر بخوانید:

ناهید صابری

شدیدا علاقه مند به حیوانات هستم و در سایت شیک پت سعی دارم تا اطلاعات و آموزش های لازم برای نگهداری از حیوانات خانگی را گرد هم بیاورم. خوشحال میشم در تجربیات خودتون رو در بخش نظرات هر بخش با ما به اشتراک بذارید تا بتونیم اطلاعات جامع تری رو در مورد سگها، گربه ها و حیوانات دیگر در این وبسایت اشتراک گذاری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا